gototopgototop

"Обличчя великої школи"

науково-педагогічний проект «Інтелект України»

Ряди ніжних берізок, сім’ї струнких туй, плакучі розлогі верби, тінисті ялини, охайні газони… А на квітниках – яскраві майорці, духмяні чорнобривці й петунії… Серед такого розмаїття привітно усміхається головній вулиці рідного міста навчальний заклад, заснований у 1963 році, а у 2008 році реорганізований у Рівненський навчально-виховний комплекс №12 Рівненської міської ради.  Нині НВК №12 – це два окремих приміщення для учнів 1 – 4 та 5 – 11 класів і спортивні майданчики з усім необхідним.

Щодня двері школи гостинно відчиняються перед майже двома тисячами вихованців та їх батьками, котрі свідомо обрали саме наш навчальний заклад. Адже у школі з першого класу запроваджено поглиблене вивчення іноземних мов, здійснюється навчання за програмою Міністерства освіти і науки України «Інтелект України», з 5 класу налагоджено систему створення пропедевтичних класів, а з 8 – поглиблене вивчення математики та іноземних мов, функціонує клас інклюзивної освіти. Навчання у старшій школі – профільне. Заклад має досвід роботи у класах інформаційного, технологічного, суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного профілів. У школі результативно діють гуртки та факультативи, що сприяють  розвитку творчих здібностей школярів. З метою особистісно-зорієнтованого пошуку прихованих здібностей учнів у НВК №12 впроваджуються у практику сучасні методики обстеження дітей молодшого шкільного віку. Дані методики розроблені педагогами закладу разом із науковцями міжнародного Економіко-гуманітарного університету імені Степана Дем’янчука в період функціонування на базі школи експериментального психолого-педагогічного майданчика. На базі закладу працює науково-дослідницька лабораторія навчального полілінгвізму Всеукраїнського рівня.

Пріоритетним напрямом діяльності НВК №12 є робота з обдарованими дітьми. Щорічно школа має найбільшу кількість переможців у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Якість участі школярів у ІІІ етапі Всеукраїнських  учнівських олімпіад у 2015 році сягає 100%. За результатами роботи з обдарованими дітьми у рейтингу серед навчальних закладів міста НВК № 12 щорічно посідає І позицію.

Учителі школи беруть результативну участь у різноманітних конкурсах міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів, міському та обласному етапах Ярмарку педагогічних інновацій, друкуються у фахових виданнях, видають  науково-методичні та навчальні посібники, є активними учасниками міжнародних конференцій, семінарів, тренінгів, де мають змогу ознайомитися із системою освіти розвинених європейських країн; 37% педагогів працюють у міських та обласних творчих групах та лабораторіях.

У НВК №12 реалізується зміст освіти майбутнього через розвиток творчого потенціалу усіх дітей, адже педагогічний колектив вірить, що кожна дитина обдарована і талановита. Місія школи – розвиток та формування в учнів високої культури поведінки, творчих здібностей і талантів. Кредо педагогічного колективу школи: «Вести до успіху кожного!». Пріоритетом у роботі навчального закладу є девіз: якісна освіта – сяйво людського життя.

Учні школи – активні учасники багатьох проектів, фінансованих Програмами Євросоюзу. З 2007 року у закладі функціонує Шкільний європейський клуб, цього ж року налагоджено співпрацю з Європейським фондом освіти та демократії RІТА, з 2008 – з Гете інститутом за міжнародною програмою «Школи: партнери майбутнього», а з 2009 – з Товариством сприяння роботі з дітьми (TPD, Варшава). У 2013 році розпочато роботу у проекті «e-Twinning» та співпрацю з міжнародним університетом LCC (Литва, Клайпеда). У 2014 році НВК №12 став офіційним членом Міжнародної федерації по роботі з дітьми (MFTPD, Варшава).

За вагомий внесок у розвиток освіти міста, області, України школа має нагороди:

  • 2006 рік – НВК №12 – лауреат конкурсу «100 кращих шкіл України»;
  • 2009 – кращий заклад освіти Рівненської області;
  • 2010 – диплом і відзнака «Кришталева сова» громадської акції Всеукраїнського рівня «Флагман освіти і науки України»;
  • 2012 – (спільно з РОІППО) золотий сертифікат на ІІІ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2012» (м. Київ) за представлення реалізованих міжнародних проектів у книзі «Пізнаємо Європу разом»;
  • 2013 – ІІІ місце у конкурсі «Веб-сайт – обличчя успіху» на XIV Міжнародній виставці у місті Києві;
  • 2013 – І місце у загальноміському рейтингу навчальних закладів м. Рівного, лауреат у номінаціях «Здоров’я і спорт», «Робота з педагогічними кадрами», переможець у номінації «Навчальна діяльність»,
  • 2014 – відзнака Міжнародної федерації по роботі з дітьми (MFTPD, Варшава),
  • 2015 – подяки за якісну та ефективну роботу з молоддю від міського та обласного управлінь освіти, Гете інституту (м. Київ), Міжнародної федерації по роботі з дітьми (MFTPD, Варшава), координаторів міжнародної програми «e-Twinning Plus» за підписом заступника Міністра освіти України.

Директор школи Лагодюк Вікторія Юріївна – досвідчений педагог, має високий рівень професіоналізму, глибоко володіє сучасними науковими знаннями, ініціативна, творчо ставиться до вирішення управлінських завдань, генерує обґрунтовані ідеї та реалізує їх, активно впроваджує новітні педагогічні технології, є координатором міжнародних проектів. Її учні є неодноразовими переможцями олімпіад з математики. Вікторія Юріївна має власні напрацювання з досвіду роботи, друковані роботи у фаховій пресі. Лагодюк Вікторія Юріївна нагороджена у 2010 році нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України». Про високу ефективність роботи директора НВК №12 свідчать нагороди закладу.

НВК №12 є першою навчальною установою західного регіону України де розпочато впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України» (далі – «Проект).   Впровадження Проекту мало на меті не рекламувати навчальний заклад, а сприяти реалізації актуального завдання сучасної системи освіти України – підвищення рівня якості знань. Адже, саме освітяни визначають майбутнє через якісну освітню траєкторію. Місія школи – становлення України як Батьківщини вільних і талановитих людей. Майбутнє країни, її соціально-економічне та духовне піднесення, забезпечення конкурентоспроможності на світовій арені за обдарованою молоддю, її майбутньою елітою, поколінням, здатним навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства. Із впровадженням у практику роботи НВК №12 методик навчання Проекту забезпечується розвиток дитини як особистості та найвищої цінності суспільства, створюються умови для розвитку обдарованої молоді, залучення її до науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи. Впровадженню проекту передувала система чітких і спланованих дій. Дирекція школи вивчала нормативно-правову базу та знайомилася із системою роботи експериментальних закладів. Творча група вчителів на чолі з директором школи та заступником директора з навчально-виховної роботи у початковій школі розробила Перспективний план впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України» у НВК №12, який передбачає послідовне виконання певних етапів. Впродовж 2011 – 2012 років педагогічні працівники отримали сертифікати, а з 2013  року у школі розпочато навчання за програмами Проекту.

Сьогодні у НВК №12 за методикою Проекту навчаються учні 12 класів початкової школи. Діти цих класів виявляють високий рівень мотивації до навчання, сформованого якісного швидкого й усвідомленого читання, математичних здібностей, розвитку логічного мислення, пам’яті, комунікативних та життєвих компетенцій. Проектні класи працюють за авторськими навчально-методичними комплектами (навчальна програма, методичні рекомендації для вчителя, підручники, посібники, зошити з друкованою основою, мультимедійні засоби – аудіо- та відеоматеріали), що спрямовані на реалізацію навчально-виховних завдань Проекту відповідно до вікових можливостей академічно здібної і обдарованої молоді.

На базі навчального закладу спільно з Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти адміністрація закладу разом із учителями школи щомісячно проводить засідання школи технологічної майстерності для педагогів та адміністрацій шкіл західного регіону. Методичний аспект висвітлює координатор Проекту, методист кабінету дошкільної, початкової, корекційної та інклюзивної освіти Андрійчук Валентина Вікторівна, організаційно-управлінські питання, аналіз та інтерпретацію системно утворювальних компонентів змісту навчального предмета «Математика» – директор школи Лагодюк Вікторія Юріївна, методичний аспект з питань аналізу та самоаналізу уроків – заступник директора з навчально-виховної роботи у початковій школі Карабанова Г.В., а учителі-коучі (тренери) нашого навчального закладу – І.Слободянюк, І. Федорчук, О. Мусійчук – проводять щомісячні навчання за методиками авторів Проекту. Створено творчу групу учителів початкової школи (О.Данилюк, С. Грибчук, Н.Брега, В.Лапчук, Л.Іванюк, І.Слободянюк, І.Федорчук, О.Мусійчук, В.Кривко, Л.Мартинюк, Л.Квятковська, О.Грицюта), яка впроваджує методики науково-педагогічного проекту «Інтелект України» у НВК №12 і щомісячно проводить показові уроки в 1-х та 2-х класах. У навчальному закладі здійснюється системна робота щодо поширення Проекту на середню та старшу школу, працює творча група учителів, які знайомляться з методиками Проекту, апробують при проведенні семінарів тренінгові заняття, результати роботи обговорюють на ШМО. У рамках обміну досвідом роботи успішної педагогічної діяльностіза науково-педагогічним проектом «Інтелект України» на базі нашого навчального закладу директор школи Лагодюк В.Ю. та заступник директора Карабанова Г.В. спільно з РОІППО проводить навчальні зустрічі для директорів та заступників директорів шкіл, курсантів РОІППО. У січні 2014 року було проведено Всеукраїнський науково-практичний семінар, у якому взяли участь науковий керівник та автор Проекту, доктор педагогічних наук, професор ХНПУ ім. Г. Сковороди Гавриш І.В., заступник керівника Проекту з дошкільної освіти, психолог Щербакова О.О., заступник директора з навчально-виховної роботи Харківської гімназії №167 Булахова Л.М., координатор Проекту, методист кабінету дошкільної, початкової, корекційної та інклюзивної освіти Андрійчук В.В., директори шкіл, які зацікавилися Проектом. З досвідом роботи щодо впровадження Проекту у закладі заступників директорів шкіл м. Рівного ознайомила на серпневих засіданнях у 2014 році заступник директора НВК №12 Карабанова Г.В. З 2014 року на базі школи щомісячно проводяться регіональні майстер-класи з реалізації науково-педагогічного проекту. У 2014 – 2015 навчальному році проведено засідання обласної творчої групи, засідання керівників ШМО, школу молодого вчителя та вихователя ГПД. У травні 2015 року на базі НВК№12 відбулося засідання колегії управління освіти «Впровадження в освітній простір м. Рівного науково-педагогічного проекту «Інтелект України», було запрошено наукового консультанта Проекту, кандидата педагогічних наук, начальника відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Кириленко Світлану Володимирівну, координатора проекту, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Кіян Ольгу Іванівну. Голова колегії  заступник міського голови Кульчинська Г.Г. офіційно визначила мету і завдання заходу, окреслила мотивацію впровадження Проекту у навчально-виховний процес шкіл міста Рівного. У серпні 2015 року відбувся установчий семінар для педагогів та адміністрацій загальноосвітніх закладів західного регіону України на тему «Всеукраїнський науково-педагогічний проект «Інтелект України: практика реалізації у початковій школі».

Думки учасників науково-педагогічного проекту «Інтелект України» :

  • Директор школи наголошує, що впровадження у навчальний процес науково-педагогічного проекту «Інтелект України» дозволяє підвищити якість навчання й освіти, відкриває можливості впровадження абсолютно нових методів викладання. Проект дає ґрунтовні знання, міцний фундамент для розвитку інтелекту та майбутньої реалізації дітей у соціумі, передбачає створення системи виховання інтелектуальної еліти нації, без якої неможливим є розв’язання складних завдань розбудови сильної, конкурентоспроможної на світовій арені держави. Практика показала, що поєднання класичної та інноваційної систем навчання, розроблених авторами Проекту, сприяють розвитку кожної дитини. А оцінкою даних методик є результати роботи та бажання учнів іти до школи, навчатись, а також впевненість батьків у якості та ґрунтовності отриманих дітьми знань та набутті вихованцями життєвих компетенцій.
  • Учителі школи підкреслюють, що система даних методик навчання дає унікальний результат, сприяє максимальному розвитку творчого потенціалу середньостатистичного школяра. Навчаючись за цим Проектом учні не отримують знання у готовому вигляді, а здобувають їх шляхом відкриття, через самостійну і практичну діяльність, де кожен постійно перебуває у стані пошуку, уміє знайти необхідну інформацію, щоб вирішити проблему. Таке активне навчання стимулює пізнавальну активність школярів. Проект дає змогу реалізувати одне з найважливіших завдань – пробудження й виховання в кожному учневі патріотичних почуттів, високої національної ідеї, християнської моралі.
  • Результати, новизну й цінність проекту позитивно оцінили батьки, що повірили у даний Проект.Про свої спостереження за процесом навчання, відчуття і ставлення до впровадження у навчальний процес науково-педагогічного проекту вони схвально відгукуються, зазначаючи, що методи навчання за цією програмою виправдовують себе доступністю поданої інформації, ілюстративністю, темпами здобуття учнями знань. Вони переконані, що Проект краще сприяє розвитку пам’яті та мислення, отриманню більш глибоких знань. Радіють, що діти з задоволенням ходять до школи, діляться з ними тим, що засвоїли. Відгуки батьківської громадськості висвітлено на сайті школи www.nvk12.rv.ua у розділі «Інтелект України»
  • Якісний освітній продукт не потребує реклами. Діти відчувають, що на уроках їм цікаво, тому швидко засвоюють матеріал. Адже завдання дібрані з урахуванням вікових особливостей школяра і спрямовані на те, щоб підвищити інтерес дитини до навчання. Учні мають можливість реалізувати свій творчий потенціал, розкрити свою особистість. Навчатися у проектних класах їм комфортно. Кожен шкільний день приносить радість пізнання, відкриттів, можливості проявити себе.