gototopgototop

Поїздка українських школярів до м. Бржежини

Поїздка українських школярів до м. Бржежини (сателіт м. Варшави, Польща) в рамках міжнародного співробітництва

У НВК №12 м. Рівного одним із напрямків роботи є розвиток міжнародного співробітництва, мета якого – виховання полікультурної особистості, ознайомлення учнів із історичною та культурною спадщиною країн ЄС, євроінтеграція молоді у світову спільноту, участь у Міжнародних навчальних програмах та програмах обміну.

Досягнення основних завдань міжнародного співробітництва реалізується, у першу чергу, через проектну діяльність. НВК №12 має багатий досвід співпраці з відомими фондами у різноманітних програмах. Учні школи є активними учасниками багатьох проектів, фінансованих Програмами Євросоюзу. З 2008 року співпрацюємо з Гете  інститутом у рамках міжнародної програми PASH (проект «Школи: партнери майбутнього»), з 2009 – з Товариством сприяння роботі з дітьми (TPD, м.Варшава). З 2014 року навчальний заклад увійшов до складу Міжнародної федерації по роботі з дітьми (MFTPD, м.Варшава). Педагоги школи є активними учасниками міжнародних конференцій, семінарів, тренінгів. Учителі НВК №12 мали змогу ознайомитися із системою освіти розвинених європейських країн.

 

 

Потужною є співпраця НВК №12 із закордонними школами-партнерами. Учні мають змогу спілкуватись у системі Skype, брати участь в on-line конференціях, листуватися та планувати спільні Internet проекти з однолітками з Польщі (гімназія №2, м. Сулейовек; ліцей ім. Я. Падеревського, м. Ласк-Колумна); Литви (школа «Atgimimo», м. Друзкінінкай).

Дирекція школи сприяє зростанню фахової майстерності педагогічних працівників, створює необхідні умови для застосування інноваційних форм та методів навчання, сприяє обміну досвідом.

З метою обміну прийомами педагогічної співпраці у березні 2012 року відбулася поїздка вчителів НВК № 12 до міста Варшави, де у центральному відділенні TPD було проведено спільні тренінги з питань інновацій у сфері освіти. У рамках зустрічі делегація вчителів закладу обговорила питання розвитку інклюзивної освіти у школі «HELENOW» для дітей із вадами розвитку.

З метою виховання полікультурної особистості школяра в рамках співпраці із закордонними школами-партнерами на запрошення директора школи м. Бржежини (сателіт м. Варшави) та мера міста  п’ятнадцять учнів нашої школи з 04. 05. по 10.05.2015 року поїдуть на навчання до містечка Бржежини, де будуть навчатися впродовж тижня в польській школі, проживатимуть в сім’ях польських дітей. Заплановано проведення цікавих та змістовних заходів. Програма перебування  гостей з України, крім навчання у школі та відвідування уроків, включає спортивні змагання, ігри на природі, розучування українських та польських народних танців, екскурсію м.Варшавою, відвідування музею Варшавського повстання, конкурс з нагоди 70–річчя до Дня Перемоги над німецько-фашистськими загарбниками, виступи та презентації дітей до Дня  Європи – Презентації про пам’ятки та цікаві місця в Україні, які пов’язані з історією Польщі, і навпаки – презентації української культури та традицій.

Це не перша зустріч дітей. У листопаді 2014 року учні нашого навчального закладу вже були в цій школі і репрезентували проект, частково фінансований Гете інститутом та Міжнародною федерацією сприяння роботі з дітьми (TPD). Учнівський та педагогічний колективи на чолі з директором школи пані Моженою Віснярською з міста Бржежини організували  нам гостинний прийом , під час якого показали приклад досягнення успіху в розвитку громадсько-активної школи. А ми, в свою чергу, показали культурне життя українців, нашу буденність та менталітет. Крім того, важливою частиною нашого візиту була розважальна програма музично-танцювального характеру. Наші діти отримали багато подарунків та гуманітарну допомогу, яку передали в зону АТО. А на період з 31.05. по 4.06.2015 року Міжнародна федерація сприяння роботі з дітьми (TPD, м. Варшава) запросила до м. Варшави 30 учнів нашого закладу на урочистості з нагоди Дня захисту дітей. Заходи будуть проводитися за участю делегацій дітей з різних країн світу в осередку Хелєнов, де проходять реабілітацію діти з особливими потребами.             У липні місяці традиційно планується оздоровлення школярів НВК №12 в інтеграційному  мовному таборі (литовці, поляки, українці) – в цьому 2015 році  в Австрії з відвідуванням Венеції, Відня, Любляни, Варшави. Учні проведуть активний відпочинок в горах, вчитимуться катанню на байдарках, відвідають єдиний в Європі парк мавп, де тварини не сидять у клітках, а вільно бігають по парку.      Щодня діти вивчатимуть англійську та польську мови, здійснюючи живе спілкування з носіями мови у невимушеній атмосфері  на повсякденні теми, що сприятиме подоланню мовного бар’єру, підвищенню мотивації навчальної діяльності учнів до вивчення іноземних мов. Таке оздоровлення в інтеграційних  мовних таборах школа проводить з 2010 року. Крім того, під час відпочинку обговорюється ряд актуальних проблем, таких як  вивчення екологічного стану атмосферного повітря, вплив якості повітря на самопочуття людини,  формування екологічної свідомості серед молоді та дорослих, забезпечення збалансованого вирішення економічних, соціальних та  екологічних проблем для формування якісного життя людини. Відбувається ознайомлення з інноваційними технологіями щодо попередження захворюваності та зміцнення здоров’я школярів. Здійснюється трьохстороння співпраця над обговоренням та написанням проектів, які подаються наотримання грантів для фінансування проектів. Таке оздоровлення в інтеграційних мовних таборах відбувається на запрошення Міжнародної федерації сприяння роботі з дітьми (TPD, м. Варшава).

Проведення даних заходів сприяє розвитку співпраці між європейськими школярами та активній участі у міжнародних проектах, кращому пізнанню дітьми історії і традицій не тільки рідного краю, а й членів європейської спільноти, дозволяє відкрити перспективи полікультурної освіти, всебічно розвинути учнів через багатомовність, доступ до мови та культури Польщі, спільно вирішувати проблеми майбутнього.

За допомогою заходів, організованих в рамках сприяння полікультурної компетентності, творчих майстерень, спортивних змагань, дискусій, конкурсів, театралізованих вікторин, параду рухливих ігор школярі мають змогу дізнатися більше про культуру європейських країн, їх побут, звичаї, історію.