gototopgototop

Вчителі і батьки мають бути партнерами

Їхній спільний інтерес полягає в тім, щоб дитина здобула якнайкращу освіту

Педагогіка партнерства – це один із базових компонентів формули нової школи. Вчителі та батьки, чиї діти на-вчаються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», взяли участь у першому Всеукраїнському батьківському форумі «Педагогіка партнерства», що відбувся 12 квітня у Києві. Серед делегації з Рівненщини були представники НВК 12, що є базовою школою проекту в області, а також НВК № 19, ЗОШ №№ 3, 13, 23, 25 та Рівненської гуманітарної гімназії.

Освітяни, науковці, представники батьківської громади з різних куточків нашої країни зібралися в столиці, щоб обговорити пріоритетні питання співробітництва родини й школи у створенні та забезпеченні сприятливих умов для розвитку, навчання та виховання учнів у класах, які працюють за програмою науково-педагогічного проекту «Інтелект України».

Делегатів форуму з Рівного гостинно приймала Київська гімназія № 19 «Межигірська». Директор гімназії Лариса Достав презентувала свій заклад, що також є учасником проекту «Інтелект України», і провела засідання дискусійного клубу «Нова українська школа. Актуальні питання педагогіки партнерства», учасники якого говорили про світові системи освіти. Зокрема, вони зробили аналіз освітніх систем Фінляндії та Сінгапуру. А далі спільно шукали відповідь на питання про доцільність громіздких домашніх завдань у науково-педагогічному проекті «Інтелект України» та про те, як виховати успішну і щасливу дитину і якою має бути взаємодія батьків та школи.

У тому, що взаємодія батьків і школи має бути тісною, бо без неї не досягнути гарного результату, переконана директор Рівненського НВК № 12 Вікторія Лагодюк, яка була серед учасників форуму:

– Якою знаною й успішною не була б школа, які б технології вона не застосовувала, працюючи з дітками, якщо все це буде нівелюватися в сім’ї, ми не досягнемо результату. Якщо дитина йде до школи і батьки не налаштували її пізнавати у школі щось дуже цікаве, що стане запорукою її щасливого майбутнього, то ці технології нічого не дадуть. Або, скажімо, за програмою інтелект України ми говоримо: «Я можу», «Я успішний», «Не зможу сьогодні, зможу завтра», а потім батьки вдома працюють за традиційною системою, як колись: «Ти зобов’язаний», «Ти нічого не знаєш», і ця впевненість в собі втрачається. Батькам потрібно показати, чим займаються вчителі у школі. Якщо говоримо про «Інтелект України», то це особливі методики. Хоча, на мій погляд, їх потрібно показувати і в звичайних класах. Школа не повинна працювати одна. Вона повинна йти у тандемі з батьками, і тоді ми створимо фундамент щасливого майбутнього дитини. Потрібно створити те середовище, в якому дитина розкриється і йтиме в тому напрямку, де вона буде найбільш щасливою і успішною.

Узагальнення напрацювань І Всеукраїнського батьківського форуму «Педагогіка партнерства» відбулося на засіданні у Київському палаці дітей та юнацтва. Перед учасниками форуму виступила науковий керівник проекту «Інтелект України» доктор педагогічних наук Ірина Гавриш, яка закликала присутніх визначитися, як саме розвивати проект, аби гідно вписатися в нову українську школу, та розповіла про вимоги сучасної освіти. Учасники форуму ухвалили резолюцію, в якій, зокрема, йдеться: «Високоякісна освіта – запорука щасливого майбутнього України. Ми впевнені, що наша держава пишатиметься випускниками проектних класів “Інтелект України”».

На фото: Представники рівненської делегації на форумі в Києві разом з Іриною Гавриш (на фото друга зліва).

Ніла ВОВЧИК (газета "7 днів")

Джерело - http://7d.rv.ua/news/2017-04-20/vchyteli-i-batky-mayut-buty-partneramy